Cum îi explici unui client serviciul pe care îl oferi

Eu de meserie sunt programator, mai rar mă văd la față cu un client. Cum a zis și nevastă-mea șoarice de bibliotecă. Stau câte 8-10 ore la birou cu ochii în calculator și transform cofeina în cod. Nevoia de a oferi servicii complete m-a împins să învaț și grafică și marketing și multe altele. Pentru că încă nu mi-am permis să angajez un om specializat pe vânzări, a trebui să acopăr tot eu și acest domeniu. Chiar dacă îmi e relativ greu câte o dată și nu îmi place, fac și asta. Totuși uneori mi se pare aproape imposibil să pot să îl explic unui client serviciile pe care i le ofer.

Discuțiile cu un client atehnic sunt dificile

Recunosc, nici eu nu sunt cel mai bun pedagog și cea mai răbdătoare persoană. Din această cauză îmi e foarte greu să îi explic unui client atehnic ce urmează să fac și de ce îl costă atât, ba mai mult, mă și enervez. Nu de puține ori am refuzat proiecte din cauza comunicării deficitare. Și cred că am făcut bine, pentru că experiența mi-a spus că un astfel de proiect îmi va mânca mai mult timp și neuroni.

Știu că nu este o abordare corectă și că pot pierde bani, dar nimeni nu poate excela în toate domeniile. Pur și simplu activitatea de sales nu este pentru mine, prefer să îmi coordonez munca și să codez din ce în ce mai bine. Ultima discuție de sales de genul am avut-o chiar la începutul ăsta de săptămână.

Cu ce vă pot ajuta?

La începutul săptămânii am avut o întâlnire cu un potențial client în urma unei recomandări. Încă de la telefon mi-am dat seama că voi avea parte de un meeting cu niște oameni care nu prea au idee cu ce se mănâncă internetul, dar având în vedere că era vorba de o recomandare din partea unui amic am zis să acord o șansă. Până la urmă nimeni nu se naște atotștiutor și omul cât trăiește învață! Și ne-am întâlnit.

Îmi place ca la prima întâlnire cu un potențial client discuția să fie cât mai prietenoasă și liberă. Îmi place să le ascult povestea, să le aflu așteptările sau nevoile și abia apoi să le pot recomanda serviciile mele de care au nevoie. Zic eu o abordare decentă pentru a putea oferi servicii de calitate. Și totuși ce faci atunci când posibilul client nu are acea poveste?

brand-strategy

El știe doar că vrea să vândă online anumite produse. Nu are un nume, un brand, un domeniu. Practic nu are nimic! Doar niște produse care vrea să le vânda online. Și dă-i și începi cu istoria internetului, explică-i că are nevoie de un nume de domeniu, de un server închiriat lunar și așa mai departe.

Dintr-un mic și simplu magazin online trebuie să prestez extra:

  • nume de business brandabil
  • domeniu relevant pentru activitatea prestată
  • creare content
  • introducere date
  • seo

Practic trebuie să creez un imperiu din nimic. Aproape 2 ore a durat prima întâlnire în care nu am stabilit mai nimic. Dacă nu mă apuc să facturez orele de consultanță cred că business-ul meu se va transforma în hobby. Hope NOT! 🙂

Voi cum le explicați potențialilor clienți ce urmează să plătească?

 

Ți-a plăcut? Dă-l mai departe.

Leave A Comment